Гармонізація психоемоційного стану дітей дошкільного віку внутрішньо переміщених осіб: ресурс арт-терапії

Автори

Н. Атаманчук

Анотація

Наше сьогодення насичене стресовими подіями, які мають сильний психотравмуючий вплив на дітей. Олена Зеленська, посилаючись на дослідження аналітичної компанії Gradus, підкреслює, що три чверті українських дітей (75%) виявляють симптоми психічної травматизації. Поняття «психічна травма» – це значима життєва подія, яка викликає тривалі емоційні переживання і має тривалий психологічний вплив [5]. Дитяча психіка ще не розвинула такі захисні механізми, як у дорослих. Діти не здатні самостійно подолати психотравму, яка виникає внаслідок стресової реакції, тому в більшості випадків це призводить до серйозних психічних порушень.
Проблема дитячої психічної травми досліджувалась представниками теорії госпіталізму (Р. Спітц) та теорії прив’язаності (Дж. Боулбі). Так, вивчаючи дітей в умовах депривації, науковці дійшли висновку, що відсутність матері призводить до незворотних наслідків у їхньому розвитку. Втрата об’єкта прив’язаності є фактором, що запускає психосоматичні захворювання, підвищує вразливість дитини до стресів та руйнує біологічні регулюючі механізми.


Арт-терапія для відновлення та розвитку дітей дошкільного віку, які переживають травму війни

##submission.downloads##

Сторінки

21-55

Опубліковано

вересня 9, 2025

Категорії

Деталі про цю монографію

ISBN-13 (15)

978-966-25-38-92-2

Як цитувати

Атаманчук, Н. (2025). Гармонізація психоемоційного стану дітей дошкільного віку внутрішньо переміщених осіб: ресурс арт-терапії. в Арт-терапія для відновлення та розвитку дітей дошкільного віку, які переживають травму війни (с. 21–55). Видавництво Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. https://doi.org/10.33989/pnpu.886.c3652