Архетипи як психотерапевтичний інструмент у роботі психолога з дітьми дошкільного віку
Abstract
Сучасне життя супроводжується високим рівнем стресу та емоційної напруги, що впливає на розвиток дітей дошкільного віку. Стрімкий темп життя, часті зміни оточення, інформаційне перевантаження, а також соціальні та економічні виклики створюють додатковий тиск на дитину та її родину. Непередбачуваність подій та недостатня стабільність можуть стати причиною підвищеної тривожності, емоційної нестабільності та труднощів у поведінці.
Особливо значущими у психоемоційному розвитку дитини є вікові кризи, серед яких криза трьох років посідає важливе місце. У цей період дитина починає усвідомлювати себе як окрему особистість, що може супроводжуватися протестом, негативізмом і впертістю. Часто батьки та вихователі стикаються з труднощами у встановленні кордонів, підтриманні дисципліни та формуванні довірливих стосунків з дитиною.
У таких випадках ефективним інструментом для корекції поведінки та розвитку емоційної сфери стає арт-терапія, зокрема казкотерапія. Арт-терапія допомагає дітям розкривати свої емоції, долати внутрішні конфлікти та формувати позитивні стратегії поведінки. За допомогою творчої діяльності діти отримують можливість виразити те, що складно передати словами, що особливо важливо у дошкільному віці, коли вербальні навички ще не достатньо розвинені.

Арт-терапія для відновлення та розвитку дітей дошкільного віку, які переживають травму війни