Архетипи як психотерапевтичний інструмент у роботі психолога з дітьми дошкільного віку

Автори

В. Шеремет

Анотація

Сучасне життя супроводжується високим рівнем стресу та емоційної напруги, що впливає на розвиток дітей дошкільного віку. Стрімкий темп життя, часті зміни оточення, інформаційне перевантаження, а також соціальні та економічні виклики створюють додатковий тиск на дитину та її родину. Непередбачуваність подій та недостатня стабільність можуть стати причиною підвищеної тривожності, емоційної нестабільності та труднощів у поведінці.
Особливо значущими у психоемоційному розвитку дитини є вікові кризи, серед яких криза трьох років посідає важливе місце. У цей період дитина починає усвідомлювати себе як окрему особистість, що може супроводжуватися протестом, негативізмом і впертістю. Часто батьки та вихователі стикаються з труднощами у встановленні кордонів, підтриманні дисципліни та формуванні довірливих стосунків з дитиною.
У таких випадках ефективним інструментом для корекції поведінки та розвитку емоційної сфери стає арт-терапія, зокрема казкотерапія. Арт-терапія допомагає дітям розкривати свої емоції, долати внутрішні конфлікти та формувати позитивні стратегії поведінки. За допомогою творчої діяльності діти отримують можливість виразити те, що складно передати словами, що особливо важливо у дошкільному віці, коли вербальні навички ще не достатньо розвинені.


Арт-терапія для відновлення та розвитку дітей дошкільного віку, які переживають травму війни

##submission.downloads##

Сторінки

239-266

Опубліковано

вересня 9, 2025

Категорії

Деталі про цю монографію

ISBN-13 (15)

978-966-25-38-92-2

Як цитувати

Шеремет, В. (2025). Архетипи як психотерапевтичний інструмент у роботі психолога з дітьми дошкільного віку. в Арт-терапія для відновлення та розвитку дітей дошкільного віку, які переживають травму війни (с. 239–266). Видавництво Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. https://doi.org/10.33989/pnpu.886.c3655