Linguistic Strategies in English-Language Advertising: Mechanisms of Influence and Persuasion

Authors

O. Shpylyakova
Kryvyi Rih State Pedagogical University

Keywords:

філологія, література, літературознавство, мовознавство, перекладознавство, мова, переклад, культурологія, творче письмо, методика викладання філологічних дисциплін

Abstract

Advertising is an integral part of mass media influencing our choices, worldviews, and behavior. It not only attracts attention but also encompasses cultural, social, and economic spheres. Linguistic-pragmatic techniques play a crucial role in shaping an attractive image of a product and influencing consumers in advertising texts. Gastronomic advertising employs linguistic strategies that evoke emotional and physiological reactions. English-language advertising is one of the most influential in the world, making its study essential for analyzing how verbal and non-verbal elements affect consumer choices.


Пріоритети сучасної філології: теорія і практика : матеріали Х Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених

Downloads

Pages

120-124

Published

June 9, 2025

Details about this monograph

ISBN-13 (15)

978-966-2538-89-2

How to Cite

Shpylyakova, O. (2025). Linguistic Strategies in English-Language Advertising: Mechanisms of Influence and Persuasion. In Пріоритети сучасної філології: теорія і практика : матеріали Х Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених (pp. 120–124). Press of the Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University. https://doi.org/10.33989/pnpu.791.c3284